|
Om Søgemaskinner...
Husk lige på... og tænk lige over at:
På en betalingsbaseret søgemaskine (som f.eks. jubii.dk), er det langt hen ad vejen kun et spørgsmål om at betale nok, så kommer du til at ligge øverst på en given søgning. Meget mere er der ikke at sige til det.
En 'algoritmebaseret'-søgemaskine er en noget mere kompleksstørrelse (som f.eks. Google). Hos denne type søgemaskiner kan du ikke købe dig til en bedre placering.
Den sammenholder simpelthen alle tilmeldte sider med den søgning der bliver lavet og ud fra en særlig algoritme (matematisk udtryk), finder den frem til det resultat, den skønner er det bedste for din søgning.
Det betyder at søgemaskinerne er inde og læse indholdet på alle tilmeldte sider.
Ingen ud over søgemaskinerne selv, kender nøjagtigt den algoritme de bruger til at udregner resultatlisten, men der er visse punkter der bliver lagt vægt på.
Den bedste tommelfingerregel man kan give, er at du skal koncentrere dig om indholdet på din side.
Hvis din side bliver besøgt af mange, at mange henviser til den og at den er under konstant udvikling, så vil du også vinde frem på de forskellige søgemaskiner. About e-commerseDenne side burde hedde "Om e-handel" men der er ikke plads på øverste niv. i menuen..... |
Søgemaskiner:Der er grundlæggende to typer af søgemaskiner:
... for at forstå hvordan man optimere sin Webshop til en søgemaskine, må man forstå hvordan en søgemaskine arbejder...
|